Hier kunt u al onze beschikbare kittens vinden

Rox

Stichting Kitty Cat zoekt een goed tehuis voor Rox.

Haar geboortedatum is 14 april 2019.

Rox is een lieve, rustige poes van 3 jaar met een gebruiksaanwijzing. Rox is in de opvang gekomen, omdat ze bij haar vorige eigenaar teveel stress ervaarde. De stressklachten uitte zich in veelvuldig plassen en naast de kattenbak plassen, waardoor Rox meerdere blaasontstekingen heeft gehad en hier gevoelig voor is. Rox is zindelijk, ze plast momenteel netjes en alleen op de bak.

Toen Rox in de opvang kwam had ze verschillende soorten medicatie in verband met stress en angstklachten. De meeste medicatie is momenteel gestopt, Rox gebruikt nu alleen nog een ontstekingsremmer die ze 1 keer per dag moet hebben. Daarnaast heeft Rox dieetvoer van Royal Canin wat ze haar hele leven zou moeten gebruiken. Verder drinkt Rox alleen uit een drinkfontein.

Rox kwam in het begin wat teruggetrokken over en was snel overprikkeld. Ze trok zich veel terug in haar (reis)mandje en sliep veel (dit had waarschijnlijk ook te maken met de medicijnen die Rox gebruikte). Verder haalde ze, doordat ze angstig en gestrest was, ook weleens uit met haar nagels. Dit doet ze momenteel niet meer.

In de drie maanden dat Rox in de opvang heeft gezeten heeft ze hele grote stappen gemaakt. Ze is van de meeste medicatie afgekomen. Hierdoor is ze wat speelser en ondernemend geworden. Daarnaast is ze langzamerhand uit haar schulpje gekomen en is ze gegroeid naar een nieuwsgierig, aanhankelijke en knuffelige poes. Ze is heel graag onder de mensen en volgt je overal naar toe. Wanneer je op de bank zit komt ze rustig bij je zitten/liggen en je kan haar gerust oppakken. Verder vind ze het ook fijn om zich terug te trekken op een rustig plekje, bijvoorbeeld op de vensterbank of een kast.

Rox kan absoluut niet met andere katten. Dit is in de opvang meerdere malen geprobeerd, maar dit was geen succes. Rox duldde de andere katten niet en haalde dan ook fors uit naar haar soortgenoten. Rox wordt daarom alleen geplaats als enig huisdier, zodat ze alle aandacht voor zichzelf heeft.

Ondanks dat Rox grote stappen heeft gezet blijft het een poes die heel snel overprikkeld kan raken en waarbij het stressniveau heel snel kan oplopen. We zoeken daarom voor Rox een thuis met een rustig huishouden zonder andere huisdieren en kinderen waar Rox rustig de tijd en liefde krijgt om te wennen en waar men veel thuis is. Verder is Rox gebaat bij rust, ritme en regelmaat.
Rox heeft een middel tot langharige vacht. Dit betekent dat Rox regelmatig geborsteld moet worden.

Kernpunten Rox
-lieve, rustige, nieuwsgierige, aanhankelijke en knuffelige poes
-stressklachten is gauw overprikkeld, rustig thuis nodig
-graag onder de mensen
-is zindelijk in het gastgezin en ook bij ander gastgezin tijdens vakantie van 1 week.
-kan niet met andere katten of honden
-Rox is 3 jaar oud.

Heeft u interesse in Rox of wilt u meer van haar weten, bel dan met Marion (Tel: 0641548007).

Tigere

Stichting Kitty-Cat zoekt goed tehuis voor Tigere!

Tigere is geboren rond 14 juni 2021 en is gevonden op een boerderij. Het is een prachtige cypers-witte kater.

Bij binnenkomst was hij erg angstig. Het heeft dan ook lang geduurd voordat hij wat meer vertrouwen kreeg in mensen. De voor hem bekende mensen kunnen hem inmiddels aaien, maar alleen wanneer hij op eigen initiatief een aaitje komt halen. Hier kan hij dan ook wel van genieten maar zodra hij er genoeg van heeft, zal hij dit duidelijk laten merken en daarbij kan hij nog weleens uithalen.

Wij merken dat Tigere nog schrikt van onverwachte bewegingen en onbekende mensen. Dan schiet hij snel in de stress, waarbij hij blaast en zich verstopt. Hij voelt zich het meest veilig in een bench. Daarom moet er bij zijn nieuwe baasje zeker een bench aanwezig zijn waar hij zich in terug kan trekken.

In zijn gedrag merken wij dat hij overduidelijk trauma’s heeft opgelopen tijdens zijn zwervers bestaan. Zo kan hij soms onvoorspelbaar reageren en is hij nog snel angstig. Wij plaatsen hem daarom niet bij kinderen of mensen met een kinderwens. Ook hebben wij gemerkt dat Tigere niet gesteld is op honden. Om die reden wordt Tigere ook niet bij een hond geplaatst. Met andere katten kan Tigere wel goed overweg. Bij voorkeur plaatsen wij Tigere in een rustig 1-persoonshuishouden, waar hij zijn eigen gang mag gaan en alle tijd krijgt die hij nodig heeft.
Als je zijn lichaamstaal leert herkennen kan je leuk met hem spelen en zal hij zelf op den duur om aandacht komen vragen.

Of hij ooit een schootkat gaat worden betwijfelen we, hoewel we vaker gezien hebben dat dit soort katten goede stappen vooruit maken bij de nieuwe eigenaar, als de nieuwe eigenaaar maar geduld genoeg heeft en hem in zijn waarde laat. Dan kan hij een schootkat worden.

Tigere is zeker geen beginnerskatje, dus ervaring met (angstige) katten is vereist. Wie heeft er dit ‘speld in een hooiberg’ plekje voor onze knappe Tigere?

Tigere is direct plaatsbaar. Hij is gecastreerd, 2x ingeënt, ontwormd, ontvlooid en gechipt en kost €95,00.

Heeft u interesse in Tigere of wilt u meer van hem weten, bel dan met Marion (Tel: 0641548007).

Pablo

Stichting Kitty-Cat zoekt goed tehuis voor Pablo.

Pablo is geboren op 17-8-2021

Bij binnenkomst werd ons gelijk duidelijk dat Pablo een paar maanden in een huis heeft geleefd, maar weer naar buiten is gezet.
Ook heeft hij duidelijk nare ervaringen opgedaan met mensen.
Pablo gedraagt zich als een hele wantrouwende huiskat. In elk contact is hij alert, terwijl hij ook erg geniet van de aandacht en de nabijheid van zijn verzorgster in de opvang.
Voor Pablo zijn wij op zoek naar een rustig thuis die al ervaring heeft met katten.
Pablo zelf wil erg graag bij een andere kat wonen, of samen met een vriendje uit de opvang geplaatst worden. Deze heeft hij ook nodig om zich aan op te trekken en uiteraard om lekker mee te spelen.
Pablo kan niet met jonge kinderen overweg.
Pablo is direct plaatsbaar.

Pablo is 1x ingeënt, gechipt, gecastreerd, ontwormd en ontvlooid en kost 190,00 euro. Heeft u interesse in Pablo of wilt u meer over hem weten bel dan met Marion, 0641548007